Sider

søndag den 30. december 2012

Speltsalat

Jeg så den her opskrift i ugebladet Søndag, og den så interessant ud.
I dag lavede jeg en portion, og den passer godt til min smag.
speltsalat
Opskriften er her:

200 g speltkerner
2 spsk olivenolie
2 spsk hindbæreddike  ( Jeg brugte granatæblebalsamico )
50 g græskarkerner
75 g tørrede tranebær

1. Skyl spelten i koldt vand
2. Hæld kernerne i en gryde og dæk med vand - 1-2 cm
3. Tilsæt salt og kog spelten mør efter anvisning på emballagen
4. Rør olie og eddike i den lune spelt og smag til med salt og peber.
5. Rist græskarkernerne på en tør pande til de tager farve
6. Drys dem og tranebær ovenpå og server.

Tip:
Jeg breder græskarkerner ud på en flad tallerken og giver dem 1 minut på højeste effekt
i mikroovnen.
Speltsalaten kan tilberedes i god tid, men må ikke være køleskabskold ved servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar