Sider

mandag den 18. februar 2013

Glutenfri knækbrød

Mit barnebarn Ida har haft cøliaki (glutenallergi) i et stykke tid, og nu har hendes mor, som er min voksne datter lige fået konstateret samme lidelse.
Derfor fik jeg lyst til at bage knækbrød til dem begge.
De smager godt og gjorde stor lykke

Jeg fandt opskriften  her

Glutenfri_kb

Lækre sprøde knækbrød, som smager lige godt både med og uden pålæg, som et godt mellemmåltid.

1 dl havregryn
1 dl solsikkefrø
1dl hørfrø
1 dl græskarkerner
1 dl sesamfrø
2 dl vand
1 ¼ dl olie
3 dl mel
1 tsk bagepulver
1 tsk salt

Sådan gør du:
Rør alle ingredienser sammen i en skål.
Brug en grydeske, da massen bliver meget klistret.
Del dejen i 2, og rul hver del ud mellem 2 stykker bagepapir til ca. 2 mm tykkelse.
Fjern det øverste stykke bagepapir og del dejen i aflange tern med et pizzahjul.
Bages i en forvarmet ovn ved 180 grader i 20-25 min. til de er sprøde og gyldne.
Afkøles på en rist, og opbevares lufttæt.

Jeg brugte disse havregryn
havregryn_urtekram
og dette mel
Finax-Melmix-glutenfre

1 kommentar:

HanneZ sagde ...

Kære mor
De smagte himmelsk og gjorde kæmpe stor lykke. Det var så sødt af dig, tusind tak for din betænksomhed <3
Kærlig hilsen din datter

Send en kommentar