Sider

fredag den 4. januar 2013

Provencefisk

Her er en opskrift, som jeg har villet prøve i lang tid.
Den stammer fra en af vægtkonsulenternes bøger.
Det blev så nytårsaften, den skulle afprøves ♥
Jeg havde torsk, som min svigersøn har fanget,  i fryseren.
Jeg var meget spændt på, hvordan det ville smage,
og det var dejligt efter min mening.
fisk_01

Grønsagerne minder om ratatouille fra Provence. Det er en rustik og god middagsret.

680 g lyssejfilet………….Jeg brugte torsk
Grønsagssauce
400 g rødløg
400 g aubergine
4 fed hvidløg
4 tsk olie til stegning
1 dåse flåede tomater
hakket persille
4 spsk kapers
citronsaft & lidt reven citronskal
salt & peber

Tilbehør: eventuelt 300 g kogte ris……..Jeg brugte fuldkornspasta.

Skær rødløg og aubergine i tern og hvidløget i tynde skiver. Varm olien i en dyb pande. Steg løg og hvidløg i et par minutter. Tilsæt aubergine og dåsetomaterne. Lad grønsagerne koge i ca 10 minutter.
Tilsæt herefter hakket persille, kapers, citronsaft og citronskal. Smag grønsagssaucen til med salt og peber.
Kom lidt af saucen i et ovnfast fad. Læg stykker af fisken over og dæk med resten
af saucen. Bag retten i en 200° varm ovn i ca 20 minutter.

fisk_02

1 kommentar:

Havets Sus sagde ...

Mums siger jeg bare - det ser lækkert ud.

Dejligt du deler dine opskrifter <3

Knus Birgitte

Send en kommentar