Sider

tirsdag den 15. maj 2012

Kom maj du søde milde

Da jeg havde musiktimer i mit arbejdsliv, var det en af mine yndlingssange på denne årstid.
Det er en tysk melodi fra 1791 af W.A.Mozart:

Kom, maj, du søde, milde!
Gør skoven atter grøn,
og lad ved bæk og kilde
violen blomstre skøn.
Hvor ville jeg dog gerne,
at jeg igen den så!
Ak, kære maj, hvor gerne
igen i marken gå.

I år har maj ikke været mild endnu, og mærkeligt nok får det mig til at tænke tilbage,
og det er næsten altid musik, jeg kommer i tanker om og fordyber mig i.
Jeg har lige meldt mig ind i Folk-Club’95, som holder til i Folkets Hus i Struer.
I aftes var jeg til en god aften, hvor det var Dick Gaughan og Rod Sinclair, der tog os på en rejse med stærke skotske sange, politiske sange samt danske sange oversat til skotsk.
                 DickGaughan&RodSinclair
På You Tube er der en guldgrube af musik og indslag, og pludselig faldt jeg over flere med Niels Hausgaard som Overlærer Skelager og Hans Holtegaard som Sigurd. De var simpelthen så morsomme, og her er en af dem:
                     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar